Skal sette Meta på kartet

Emil Petersen er nyansatt senior account manager i Meta Group Norway med ansvar for salg og markedsføring. Å fortelle ikke-kunder som er potesielle hva Meta Group egentlig er, blir en av hovedutfordringene.

Publisert Sist oppdatert
Da Reuters brukte motorsaga på staben var Emil Petersen en av dem som ble rammet. Men takket være kjennskap til deler av Meta-ledelsen, og en tidligere Gartner-kollega som hadde skiftet beite, var det duket for nye utfordringer i analyseselskapet Meta Group.

-- Hvorfor skiftet du jobb?

-- Du, jeg var tidligere i Reuters og de gikk gjennom en restrukturering hvor 3.000 stillinger skulle bort. Hele den avdelingen jeg jobbet i forsvant.

-- Hva er det beste/verste med å skifte jobb?

-- Det beste er vel å ta tak i nye oppgaver og sette seg inn i utfordringene. Lære seg prosessene og måten Meta Group jobber på. Det verste med å skifte er vel måten det ble behandlet på sist gang, og selvfølgelig det å miste kontakten med tidligere kolleger.

-- Din største utfordring i ny jobb?

-- Det er å bidra i prosessen bygge opp Meta i riktig størrelseorden her i Norge. Vi satser aggressivt på det norske og nordiske markedet. Vi skal betjene de kundene vi har i dag pluss å satse på nye kunder - og få dette til å kjøre. Dessuten må vi posisjonere oss i markedet slik at folk vet hva vi driver med.

-- Hvis du kunne valgt en ny bransje/karriere/utdanning. Hva og hvor ville du vært?

-- Hmmm, den er vanskelig... Jo, hvis jeg skulle valgt helt annerledes skulle jeg blitt lærer innen fagene økonomi, historie og statsvitenskap. Rett og slett gi noe tilbake.