STOLTE: Dustin har allerede levert klientutstyr til NAV i litt over tre år, men nå skal dette leveres som en tjeneste. Stig Olstad, Country Manager i Dustin Norge, forteller at de er stolte over tillitten de har fått av NAV. (Foto: Dustin)

Dustin Norge har vunnet flerårig avtale med NAV

Skal levere klientutstyr som tjeneste.

Publisert

Dustin, som er en nettbasert it-partner i Norden og Benelux-landene, har sammen med 3stepit vunnet avtale med NAV. Avtalen omfatter leveranser av klientutstyr som tjeneste og har en varighet på fem år med mulighet for ytterligere tre år.

Avtalen omfatter også leveranse av Macbooks, pc-skjermer og tilbehør. Dustin vant avtalen sammen med 3stepit som underleverandør på finansiering, livssyklushåndtering og avhending.

– Dustin er både stolte over den tilliten NAV viser oss, og ydmyke overfor den oppgaven som ligger foran oss. Denne leveransen vil bidra til å utvikle både Dustin og NAV mot en mer effektiv, og ikke minst mer klimavennlig og sirkulær fremtid, sier Stig Olstad, Country Manager, Dustin Norge, i en melding fra selskapet.

Klientutstyr som en tjeneste baseres på månedlig betaling per enhet NAV har behov for, med pre-swap dersom utstyret av ulike grunner ikke fungerer eller blir skadet.

Løsningen er basert på automatiserte prosesser, slik at de ansatte i NAV kan fokusere på sine viktige arbeidsoppgaver. Ved endt bruk hos NAV returneres klientutstyr for gjenbruk eller gjennvinning, skriver Dustin.

– Avtalen skal sikre NAV en kostnadseffektiv livsløpshåndtering av pc-er og mobiltelefoner som samtidig ivaretar målsetningen om velfungerende it-utstyr, forutsigbare kostnader og miljøbesparelser. Samtidig er vi glade for at vi med dette også videreutvikler vårt samarbeid med finansieringspartner på avtalen, 3stepit, avslutter Olstad.