
Mere analytiske data for podcast-produsenter
Pocast-abonnementer med betalingstjenester får nå mere data om sine kunder.
Podcast-produsenter som publiserer innhold til Apple Podcasts og også kapitaliserer på dette får nå nye analyse-verktøy.
Portalen for dette er podcastsconnect.apple.com
Blant nyhetene er et analyse-dashboard som sier noe om fordelingen mellom gratis og betalte podcaster, samt fortjenesten. Videre vises hvilke land brukerne kommer fra, og hvordan abonnementene fordeles (månedlig, årlig, prøveabonnement, og gratis).
I tillegg integreres Linkfire for Podcasts i den kommende tiden. Denne markedsføringsplattformen er allerede i sving for musikere, og nå blir også snart podcastere rockestjerner. Her kan man integrere landingssider også i andre apper, og dessuten lage koblinger til merch-butikker. Nice.
Distribusjon av innhold kan nå foregå også via Audiomeans, Captivate, Podbean, Podspace, og Transistor.
Via Apple