IT-BRANSJEN:
Advania signerer samarbeidsavtale med Axactor
Rammen for avtalen vil gå over tre år, og inneholder it-tjenester innenfor hybrid cloud-løsninger, driftstjenester, brukersupport, informasjonssikkerhet, rådgivning og lisensiering.
Axactor er et inkassoselskap med hovedkontor i Norge, som spesialiserer seg på kjøp og administrasjon av misligholdte fordringer. Selskapet ble grunnlagt i 2015 og opererer i flere europeiske land, inkludert Norge, Sverige, Finland, Tyskland, Italia og Spania. Axactor tilbyr tjenester som omfatter både tredjepartsinkasso og porteføljekjøp. Selskapet har vokst raskt gjennom oppkjøp og organisk vekst, og er børsnotert på Oslo Børs.
– Dette er ytterligere et bevis på Advanias posisjon i markedet, og den største av mange nylige inngåtte driftsavtaler som Advania har vunnet i år. Det er en bekreftelse på vår kompetanse til å møte kravene fra en organisasjon som har store forventninger og ambisjoner om effektiv og fremtidsrettet utnyttelse av it, samt vårt fokus på kundenærhet, sier Hege Støre, konserndirektør i Advania, i en pressemelding fra selskapet. Hun fortsetter:
– Vi ser frem til et tett samarbeid med Axactor og bistå selskapet i sin digitale reise.
De siste årene har Axactor arbeidet strategisk med å utvikle og optimalisere sine it-tjenester og styrket sin interne it-avdeling. Selskapet har derfor behov for en it-leverandør som kan tilby en stor grad av fleksibilitet og tilpasning i sine løsninger, samt godt samspill mellom datasenter og skybaserte teknologier. Dette var noe Advania kunne tilby.
Tor Arve Kvalnes, CTO i Axactor, begrunner hvorfor valget falt på Advania:
– Vi valgte Advania på grunn av deres totale verdileveranse og samarbeidsmodell. Vi anerkjenner Advania som en it-leverandør og fremtidig it partner som vil bistå med å videreutvikle våre it-tjenester og bringe oss dit vi ønsker å være på den teknologiske utviklingen. Vi ser frem til samarbeidet.
Avtalen fremhever Advanias posisjon som driftsleverandør og understøtter selskapets forpliktelse til å levere teknologi og tjenester som oppfyller de høyeste standardene for kvalitet og sikkerhet, med et kontinuerlig fokus på kundenærhet.