Foto: Apple

Apple blir (RØD)

Hjemmesiden og mere til tas i bruk for å markere verdens AIDS-dag.

Publisert

De siste 16 årene har Apple samarbeidet med Product (RED) for å sette søkelyset på HIV/AIDS-epidemien, kanskje spesielt i Afrika. De siste årene har dette også gjeldt korona-pandemien.

Aids-dagen er idag, den 1. desember.

Millioner har blitt hjulpet, ikke minst har mange gravide kvinner blitt forhindret fra å spre smitte videre til sine ufødte barn.

Det er gjennom å bruke signaturfargen rød på utvalgte produkter, og også gjennom digitale flater, at Apple deltar - og fortjenesten gjennom salg av disse går til denne saken.

Også bokbutikken, AppStore og liknende tilbud har fokus på saken, som man vil kunne se.

Selvfølgelig behøver man ikke kjøpe et produkt eller tjeneste for å bidra, man kan også donere direkte. Og man kan også laste ned en rød urskive til sin Apple Watch - les mere hos Apple her.

I skrivende stund er det kun på Apples amerikanske hjemmesider at man kan se dette helt i toppen, men kanskje det også kommer til den norske utgaven.

Via Apple