
Ny leder i Teliasonera Norge
Telenor-veteran Svein Henning Kirkeng er nyansatt markedsføringssjef og leder for privatmarkedet.
Svein Henning Kirkeng er ansatt som markedsføringssjef og leder for privatmarkedet i Teliasonera Norge.
Kirkeng kommer til selskapet fra Telenor, der han begynte som direktør for markedsføring i Telenor Mobil i 2001. Har har også vært leder for markedsføring i Telenor-konsernet og Telenor Norge, og nyligst leder for forretningsabalyse i Telenor Digital Services.
Han begynner i ny stilling 1. juni i år, og ser nå frem til å utvikle markedet for nye produkter og tjenester for Teliasonera Norge.
- Jeg kan ikke tenke meg et mer spennende og offensivt selskap å jobbe i innenfor merkevareledelse i Norge, sier Kirkeng i en melding.
Han for nok å holde fingrene i, for Teliasonera Norge består av de etablerte merkevarene Netcom, One Call, Chess og Mycall.
Kirkeng har mastergrad i markedsføring fra Handelshøyskolen BI.