Ny markedsdirektør i Microsoft Norge
Torje Carlsson rykker opp som ny markedsdirektør i Microsoft Norge.
Carlsson har bakgrunn fra Google og flere selskaper i Schibsted-konsernet, og er rekruttert fra Microsofts egne rekker. Carlsson kommer fra stillingen som Country Manager for Advertising og Online, og begynte i Microsoft i 2014. Dette skriver Microsoft i en pressemelding.
-- Jeg er meget glad for at Torje Carlsson har takket ja til stillingen som markedsdirektør. Hans bakgrunn fra sterke medieaktører i Norge vil være en stor styrke når han nå skal lede vår markedsavdeling, sier viseadministrerende direktør Ingjerd Blekeli Spiten.
Bachelor fra Dublin
Carlsson er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, og har også en bachelorgrad fra Quinn School of Business i Dublin. Carlsson er fra Sandvika i Bærum, og bor i dag i Oslo.
-- Jeg er stolt og glad over å slutte meg til markedsavdelingen i en utrolig spennende tid for Microsoft. Vi har akkurat lansert Windows 10 som har skapt et helt nytt økosystem for mobilitet, og snart kommer nye spennende produkter som Surface Pro 4 og nye flaggskip av mobiltelefoner til Norge. Nå ser jeg frem til å lede markedsavdelingen i en tid med høy innovasjon- og lanseringstakt. Vi skal styrke, forbedre og videreutvikle vår markedsføring ved å levere integrert markedskommunikasjon med et tydelig digitalt fotavtrykk, sier Torje Carlsson i meldingen.
-- Vi har store ambisjoner om å løfte Microsofts markedskommunikasjon til å bli mer digital, relevant og modig. Med Torje Carlsson på plass kompletterer vi teamet, som nylig har blitt styrket med flere nøkkelroller innen PR og digital kommunikasjon. Det vil bli et merkbart taktskifte i kommunikasjonen fra Microsoft i tiden fremover, lover Blekeli Spiten videre i meldingen.
Torje Carlsson begynte i stillingen i oktober.