Beats får fire nye radiostasjoner?
Apple registrerer nye varemerker, men legger samtidig ned gratistjenesten iTunes Radio.
Det har nettopp blitt kjent at Apple velger å legge ned internavdelingen for reklamedistribusjon, og går over til en automatisert løsning som overlater både arbeid og alle inntekter til publisistene.
Som en forlengelse av dette legger Apple ned musikktjenesten iTunes Radio, som kun har fantes i Nord-Amerika som gratisstasjon ,og implementerer tilbudet som en del av Apple Music-abonnementet.
Det betyr i praksis at alle Apples musikktjenester nå er betalingstjenester, inkluderte den kuraterte, globale radiostasjonen Beats1.
Via Buzzfeed
5-takter
Beats1 har en stor appell i visse kretser, men er ikke nødvendigvis sammenfallende med alle globale preferanser. Beats1 kringkaster i dag 24/7 fra New York, London og Los Angeles.
Det franske nettstedet Consomac oppdaget ved årsskiftet at Apple har registrert en rekke vare- og tjenestemerker og nettdomener verden over. Det dreier seg om logoen som benyttes for Beats1-radiostasjonen, men modifisert til å indikere søsterkanaler tilsvarende Beats2 til Beats5.
Ulike musikkprofiler og DJ-er virker som en naturlig måte å lese dette på, eller kanskje fem stasjoner er tiltenkt fem kontinenter? Fem radiostasjoner vil i hvert fall gi Apple anledning til å utvikle flere musikkpersonligheter i en bredere sendeflate.
Via Consomac
Du kan lese mer om Beats1 og Apple Music hos Apple her. Du kan også følge Beats1’s Twitter-strøm her: Tweets by @Beats1