NYHET:
Ny nettplattform skal inkludere alle aldersgrupper
Mattilbud øker tilgjengeligheten.
Inflasjon har ført til et skifte i folks digitale atferd. For tilbudsappen Mattilbud betydde det en rekordøkning i nettbesøk på 92,75 prosent.
Nå ønsker selskapet bak tilbudsappen å øke tilgjengeligheten ved å lansere en egen nettplattform.
Økende etterspørsel
Mattilbud har hittil kun eksistert som en tilbudsapp, og er spesielt populær blant unge i alderen 18-29 år, som bruker den når de flytter hjemmefra og i studietiden når de skal spare penger på mat.
Men med stigende matvarepriser og den inntredende inflasjonen i fjor, endret folks atferd seg slik at leting etter mattilbud ikke bare var forbeholdt unge studenter med stramme budsjetter.
– Vi opplevde et betydelig skifte i etterspørselen etter Mattilbud, som kom via nettet, sier Daniel Linde, Senior Advisor hos Tjek (selskapet bak Mattilbud) i en pressemelding.
Den økende andelen av nettbesøkende fikk selskapet til å innse at Mattilbud måtte gjøres mer tilgjengelig.
– For eksempel kan vi se at appen vår eTilbudsavis brukes både av unge studenter, familier og eldre, ved å være tilgjengelig både på nett og app, noe vi også håper mattilbud.no vil gjøre, sier han.