Europas største nettbaserte motehus velger AWS
Zalando velger AWS når de skal ta i bruk maskinlæringsteknologi.
Zalando skal ta i bruk maskinlæringsteknologi fra Amazon Web Services (AWS). Dette for å akselerere innovasjonen og for å personifisere handleopplevelsen ytterligere. Det skriver AWS i en pressemelding.
Zalando som tilbyr moteprodukter til mer enn 35 millioner kunder i mer enn 17 land, skal i tillegg bruke AWS-teknologi innen analyse, serverløs databehandling, beregninger og lagring for å gjøre selskapet til en mer datadrevet organisasjon, samt for å optimalisere viktige funksjoner som markedsføring, kundepleie, logistikk, prising og mer, skriver AWS.
- Sammen med AWS har vi laget neste generasjons maskinlæringsplattform som gjør det mulig for alle våre dataforskere og utviklere å samarbeide bedre og jobbe mer effektivt med team på tvers av selskapet, sier Rodrigue Schaefer, visepresident i Zalando Digital Foundation, i meldingen.