Svart meldings-bonanza
Alle kanaler ble tatt i bruk for årets svartfredagssalg. Bedriftstekstmeldingene doblet seg.
Torsdag og fredag forrige uke ble antallet tekstmeldinger fra butikk doblet. Det var knyttet til svartfredagssalget, og virksomheter som tok i bruk tekstmeldinger for å komme gjennom markedsføringsbrølet i dagene opp mot fredag.
Mot normalt
På to dager ble det sendt 34 millioner tekstmeldinger med reklame for svartfredagssalget. Det er en dobling mot vanlig trafikk tilsvarende dager, melder Link Mobility.
Selskapet hevder at trafikken bekrefter at butikker og andre virksomheter tar i bruk hele spekteret av mobile meldingstjenester for å nå kundene der de virkelig er.
Flerkanals mobile meldingsløsninger knyttet til forskjellige lojalitetsprogrammer brukes av forretningene til å oppnå dialog og tilpassing av innhold.
Nye mobilverktøy
- Det å kunne segmentere tilbud og meldinger målrettet mot de enkelte kunder via kundeklubb og multikanal meldingstjenester øker verdien betydelig både for bedrift og kunde. Vi tror bruken av våre avanserte løsninger vil øke betydelig fremover, sier Arild Hustad, administrerende direktør i Link Mobility.
Tjenesten opererer innen tbf-en B2C, Business-to-Consumer-feltet, som omhandler alle bedriftsorienterte tjenester der man tilrettelegger for mest mulig direkte kommunikasjon mellom en bedrift og forbrukerne.
Interaktive tekstmeldinger, apper og andre typer direkte mobilmeldinger er i arsenalet for denne typen kommunikasjon.