Thinfilm i nytt samarbeid med Arc Worldwide
Markedsføringskjempen ser store muligheter i Opensense-teknologien.
Arc Worldwide er markedsføringsgrenen til det legendariske reklameselskapet Leo Burnett, som står bak noen av de mest kjente reklamekampanjene noensinne som eksempelvis Marlboro Man og Kellogs Tony the Tiger.
Leo Burnett, og dermed Arc Worldwide, representerer noen av de mest kjente selskapene i verden, og kundeporteføljen inkluderer blant andre McDonald's, Microsoft, Coca-Cola og Samsung.
Viktig samarbeid
Det nye partnerskapet med Thinfilm, utvikler, produsent og leverandør av trykket NFC-teknologi, vil åpne mange dører for det norsk-registrerte selskapet. Sammen skal Arc og Thinfilm utvikle tilpassede NFC Opensense-løsninger Arcs multinasjonale kunder.
Produktet består fysisk sett av et tynn og fleksibel etikett med informasjon som kan aktiveres og leses med NFC-enheter, spesielt smartmobil. Thinfilms løsning skiller seg ikke bare ut fra andre med den fysiske etiketten. Etter etiketten er aktivert kan kunden fortsette å motta informasjon fra produsenten - som ifølge Arc kan være alt fra kuponger og tilbud til oppskrifter, reklamefilmer og mer.
- Thinfilms Opensense-teknologi er en "game changer". Den lar merkevarer få kontakt med kundene etter salget er gjort og leverer flere meldinger gjennom et produkts levetid, sier Nick Jones, direktør for innovasjon og vekst i Arc.
Det er heller ikke nødvendig med egne applikasjoner for å "kommunisere med produktet".
- Når forbruker velger å aktivere etiketten, så kan du få et svært detaljert bilde av aktiviteten som produktet ditt genererer. NFC gir muligheten til å generere svært verdifulle data som beviser målretting og effektivisering av satsningen, sier administrerende direktør i Thinfilm, Davor Sutija til bransjebladet Advertising Age.
Thinfilm-partner Arc Worldwide regner med at NFC-teknologien vil bli bredt innført i løpet av de neste 12 til 18 månedene.