Komplett leverer solid vekst
Melder rekordvekst på 25 prosent, og omsetning på 7,29 milliarder kroner i 2015.
Netthandelkonsernet Komplett Group har hatt et godt år. Resultatet for 2015 viser økning i driftsinntekter på 25,2 prosent mot 2014 til 7,29 milliarder kroner mot 2014. EBITDA økte med 21,7 prosent til 183 millioner kroner, EBIT er opp 26,6 prosent til 135 millioner kroner.
Resultat før skatt økte med 61,3 prosent til rund 121 millioner kroner.
Apotek og markedsplass
Komplett-gruppen satser videre på å utvide netthandel i stadig flere kategorier, og i nye områder. I året som gikk utvidet konsernet seg blant annet i Tyskland med oppkjøp av aksjemajoriteten i den tyske nettbutikken Comtech, og i 2014 utvidet konsernet med investering i nettbutikken Babybanden, som selger babysaker som barnevogner og den slags.
I året som gikk etablerte konsernet seg i nok et nytt marked med etableringen av nettbutikken Komplett Apotek, som naturligvis har som mål å bli størst i en allerede veletablert bransje.
- Vår strategi er å utvikle konsernet fra elektronikk til et shoppingeldorado. Vi er kontinuerlig på jakt etter spennende vekstbransjer, sier konsernsjef Ole Vinje i en melding.
Komplett sin nye markedsplass er enda en satsning som skal gjøre Komplett størst på netthandel, og nå målet om å bikke åtte miliarder kroner i 2016.
- Gjennom løsningen vil vi la andre nettselskaper selge sine produkter via våre nettbutikker. Vi skal løfte shoppingopplevelsen til et nytt nivå, avslutter inje.