Lar kundene velge TV
Nextgentel skal levere tv og bredbånd til omlag 1.500 nye leiligheter sentralt i Oslo. Kundene kan velge hvor mye TV de vil ha.
Bredbåndsleverandøren Nextgentel melder at de har vunnet en leveranse til Oslo S Utvikling i Oslo. Det dreier seg om tv og internettleveranser til de 1.500 nye leilighetene som skal bygges mellom de eksisterende høyblokkene i Barcode-rekken og sjøen. Dette melder Nextgentels morselskap Nextgentel Holding i en børsmelding mandag.
Velg selv
Nextgentel akter å bygge fiberbasert nettverksleveranse til leilighetene. Selskapet påpeker at «enkelte» aktører satser på store tv-kanalpakker for alle beboere, så velger Nextgentel det motsatte: Kundene skal selv få velge hvor mange tv-kanaler de ønsker.
I meldingen kan vi lese at «i prosjekter som dette med flere tusen beboere er behovene for TV og Internett svært ulike. Etterhvert er det mange som abonnerer på strømmetjenester og ikke har behov for mange TV-kanaler. Nextgentel ønsker å møte dette behovet og ikke tvinge kundene inn i TV-løsninger de ikke har bruk for».
Dette understreker også Eirik Lunde, administrerende direktør i Nextgentel, i meldingen:
«For oss er dette en viktig avtale i vår satsing i sameiemarkedet og avtalen representerer et gjennombrudd for leveranser av bredbånd og tv-løsninger for Nextgentel i markedet for nybygg. I arbeidet med denne avtalen har hver enkelt beboer vært i fokus, og i dialogen med OSU har det vært viktig for oss å vektlegge hvorfor kundene selv bør få velge individuelle TV-avtaler», sier han.
De første boligene skal stå ferdige i 2018, melder selskapet.