Teknikmagasinet med sin 34. butikk
Svenske Teknikmagasinet har med nytt konsept åpnet sin 34. norske butikk på Tveita i Oslo.
I slutten av mars åpnet Teknikmagasinet ifølge en pressemelding en konseptbutikk på Tveita Senter i Oslo. Den nye butikken skal etter eget sigende framstå som mer tilgjengelig og oversiktlig for kunden.
Sentralt og smått
Den svenske butikkjeden Teknikmagasinet etablerte seg på det norske markedet i 2005, og har siden den gang åpnet 34 butikker rundt om i landet. Kjedens hovedkonsept går ut på å finne små butikklokaler på sentrale plasser, noe selskapet fortsatt holder fast ved, men selve interiøret får seg nå en skikkelig oppdatering.
– Kunden vil fortsatt kjenne igjen Teknikmagasinet, det er ingen tvil om det. Men likevel er det store forandringer i den nye butikken vår på Tveita , sier selskapets administrerende direktør Catherine Sahlgren i pressemeldingen.
Mer tilgjengelig
Den største forandringen er at kassadisken som alltid har vært plassert innerst i butikken er erstattet med en salgstasjon. Det vil si to opphøyde bord plasserte sentralt i butikken, med både datamaskin, kassasystem og plass til produktdemonstrasjoner.
– Vi tror at salgstasjonen skal gjøre personalet vårt mye mer tilgjengelige for kundene. Nå er de plutselig ute i butikken sammen med kunden, i stedet for bakom den lange kassadisken som kan oppleves som en avsperring, sier Catherine Sahlgren.
Ny sjef og nye vinder
Det nye konseptet er ifølge pressemeldingen et resultat av friske vinder som blåser gjennom kjeden. Catherine Sahlgren ble ny administrerende direktør i september 2016.
– Som en butikkjede innen teknologi og dingser er det så klart kjempeviktig at vi følger med i tiden og at vi tør å modernisere oss. Butikken på Tveita har for eksempel fått et flertall digitale skjermer som gir oss helt nye muligheter for hva vi kan formidle til kundene, forteller Sahlgren i pressemeldingen.
Nytt er også de mobile podiene på gulvet, som enkelt kan flyttes rundt etter behov. Dessuten er antallet produkter som vises på hyllene blitt litt snevrere, med en forhåpning om at butikken skal oppleves mer oversiktlig for kunden. Lageret bakerst i butikken er uforandret med over 6000 ulike produkter, så et bredt varesortimentet er fortsatt bærebjelken i selskapet.
– Vi vil at butikkene våre skal oppleves som inspirerende og hakket mer oversiktlige enn før, så vi gleder oss veldig til å ta i mot tilbakemelding fra kundene, avslutter Catherine Sahlgren i pressemeldingen.