BRANSJE:
Strongpoint styrker partnerskapet med Cennox
Strongpoint forlenger samarbeidsavtalen med Cennox, en leverandør av tjenester og løsninger for detaljhandelsteknologi.
Cennox er for tiden Strongpoint-partner for løsninger innen detaljhandelsteknologi for virksomheten i butikken i Benelux-regionen. Gjennom det nye utvidede partnerskapet vil Cennox bli en verdiøkende videreselger av Strongpoints komplette dagligvare e-handelsløsning med spesielt fokus på «Klikk & Hent» for dagligvareskap og ordrepakking.
Som et tillegg til dette kjøpte Cennox Strongpoints sikkerhetsvirksomhet for kontant-løsninger i 2020, som samtidig understreker det lange samarbeidet mellom de to selskapene.
Glade og spente
– Vi er glade for å utvide partnerskapet vårt med Cennox. Denne utvidede samarbeidsavtalen gjør at vi kan tilby løsninger for detaljhandelsteknologi til flere dagligvareforhandlere, og gi dem muligheten til å levere bedre kundeopplevelser samtidig som de driver nødvendige effektivitetsbesparelser for å sikre marginene, sier Jacob Tveraabak, CEO i Strongpoint.
Det går frem av en pressemelding fra selskapet.
LES OGSÅ:
-
Svakere fra et Strongpoint i utvikling
Strongpoint leverte lavere omsetning og et underskudd over driften for første kvartal 2024. Dermed falt også børskursen for selskapet.
-
Medgang i motgangen for Strongpoint
Omsetningen i fjerde kvartal for retail-teknologiselskapet Strongpoint var 74 millioner kroner lavere enn samme kvartal i 2022. Avtale med Sainsbury's gir lys i tunnelen.
– Vi er spente på mulighetene partnerskapet med Strongpoint bringer og binder oss til å levere gode resultater til våre partnere og kunder. Salget av smarte dagligvareskap harmoniserer sømløst med Cennoxs strategiske visjon om å bli en foretrukken tjenestepartner og markerer et betydelig skritt mot å tilby innovative løsninger og tilby førsteklasses tjenester og teknologier til detaljhandelssektoren, sier Frederiek De Prest, General Manager for Cennox Belgia.