
Tieto leverer kundeservice til Nelly.com
Alle digitale kanaler er dekket, og kunden får nye muligheter i analyse av kundedata.
Nelly.com, eid av svenske Qliro Group, er et kjent navn innen e-handel av klær og tilbehør i Norge og Norden. Nå har selskapet valgt Tieto som sin leverandør av e-tjenester for kundeservice.
Den skybaserte løsningen, som Tieto kaller "Customer Carer as a Service", inkluderer funksjoner for chat, tale, e-post, sosiale medier og på nett. Løsningen er utviklet av britiske Genesys.
Leveransen vil i tillegg til å levere verktøy for kundeservice, også samle inn data som selskapet kan analysere til bruk i eksempelvis mersalg.
- Ved at det blir enklere å analysere kundedata kan vi tilby mer relevante tilbud for kundene som igjen vil bidra til å øke mersalget, sier Peter Axelsson, leder for områdene detaljhandel, logistikk og tjenester i Tieto.
- Personlig shopping er en tjeneste som har høy etterspørsel, og Nelly.com kommer nå til å levere på dette, legger han til.
Avtalen har en varighet på tre år.