Salesforce sponser verdens første VM i para-snøsport
Salesforce går inn som hovedsponsor på verdens første VM i snøsport for parautøvere på Lillehammer, som avholdes fra 12. til 23.januar.
Salesforce er en av verdens største leverandører av programvare for Customer Relationship Management (CRM). De går inn med stort engasjement for denne saken.
– Likestilling og inkludering er kjerneverdier i Salesforce. Da vi kom i prat med partneransvarlig i Stiftelsen VI, Erik P. Ulvness, om muligheten til å gå inn som partner, var det enkelt for oss å si ja. Det handler om å skape like muligheter fra ulike ståsteder, og det vil vi være med på, sier norgessjef i Salesforce, Per Haakon Lomsdalen.
Personlig engasjement
Flere av de ansatte har meldt seg som frivillige for arrangementet og er allerede oppe på Lillehammer for å hjelpe til. En sterk pådriver for at det norske kontoret skulle engasjere seg var assisterende direktør Christen Seeberg.
– Jeg tror jeg var en helt gjennomsnittlig inkluderende person inntil jeg fikk en sønn med Down syndrom. Jeg har sett hvor lett det er å undervurdere mennesker, eller ikke gi noen muligheten. VM i snøsport for parautøvere handler ikke om det samme, men gjør likevel det. Fra man er liten velges noen ut på førstelaget, mens andre blir valgt sist – av ulike grunner. VM for parautøvere gir like muligheter og tar ut potensialet til individer, fra deres ståsted, sier Seeberg.