ØKONOMI:

GLEDE: – Jeg gleder meg over å ønske Kaito Insight velkommen til Twoday, mens vi fortsetter å flytte grensene innen data- og AI-området, sier konsernsjef Christian Pedersen i Twoday. (Foto: Bart Gbr)

Twoday med oppkjøp i Finland

Tech-selskapet Twoday styrker sin posisjon i Norden med å kjøpe det finske selskapeet Kaito Insight.

Publisert

Økende etterspørsel etter avansert dataanalyse og løsninger innen kunstig intelligens (AI) er bakgrunnen for selskapet Twodays oppkjøp av finske Kaito Insight.

– Oppkjøpet av Kaito Insight er en viktig milepæl i Twodays mål om å være ledende innen data- og AI-innovasjon. Kaito Insight komplementerer våre styrker med sin ekspertise på Snowflake og imponerende merittliste innen datadreven transformasjon, sier konsernsjef Christian Pedersen i Twoday.

– Jeg gleder meg over å ønske Kaito Insight velkommen til Twoday, mens vi fortsetter å flytte grensene innen data- og AI-området, legger han til.

Behovet for innovative og dataintensive løsninger har ifølge en pressemelding fra selskapet har aldri vært større ettersom AI og avansert dataanalyse fortsetter å revolusjonere industrier over hele verden.

Mulighet

For Kaito Insight betyr oppkjøpet at de blir en del av et internasjonalt selskap med sterk tilstedeværelse i Norden. Kaito Insight har hatt betydelig vekst på grunn av selskapets ekspertise i å modernisere og forbedre dataplattform og avansert dataanlyse hos store kunder. Selskapet har med seg bransjeekspertise innen industri, finans og detaljhandel, i tillegg til sterke partnerskap med de største skyleverandørene.

– Å bli en del av Twoday gir Kaito Insight en enorm mulighet til å utvide vår innflytelse og rekkevidde. Vår felles visjon for data- og AI-innovasjon, kombinert med Twoday sine ressurser og markedsposisjon, vil gjøre det mulig for oss å levere enda større verdi til kundene våre. Vi er stolte over å bli en del av Twoday, sier administrerende direktør Saku Sell i Kaito Insight.