PROBLEMER: Nordea-kunder har støtt på problemer med nettbanken både denne og forrige uke. (Illustrasjonsfoto: Istock)

Problemer med it-systemet i Nordea

Flere Nordea-kunder har tirsdag opplevd problemer med nettbanken. Feilen skal ligge i de sentrale it-systemene.

Publisert Sist oppdatert

Er du Nordea-kunde har du kanskje blitt møtt av denne meldingen i dag: «Dessverre er ikke saldo korrekt hvis du har hatt transaksjoner på konto 4. mai. Vi beklager dette og jobber med å rette feilen så fort som mulig.»

Forrige uke

Også på torsdag hadde Nordea problemer. Da var nettbanken ustabil grunnet større kapasitetsproblemer i Danmark.  Denne tirsdag formiddagen er det en kjøring som henger i et it-system som skaper problemer for banken, og kundene.  

– I dag har vi hatt utfordringer med transaksjoner fra i går. Disse kjøres på natten, og har blitt hengende, forteller Unni Strømstad som er pressesjef i Nordea Norge.

Hun kan fortelle at de har hatt feil i saldoene til de kundene som gjorde transaksjoner i går.

Nordea har it-systemer i flere Nordiske land, og Strømstad kan ikke si noe om akkurat hvor feilen ligger.

– Akkurat nå er feilen i de sentrale systemene våre, sier Strømstad.

Oppdatert

Kun få minutter etter at Computerworld pratet med Strømstad, ringte hun opp igjen og kunne fortelle at saldoen nå skal være oppdatert, og at nettbanken er på vei med å stabiliseres.