CA for de litt mindre

CA har satt sammen en ledergruppe for mellomstore bedrifter. - Det er gode nyheter for oss i Norge, sier norgessjefen Dag Honningsvåg.

Publisert Sist oppdatert

CA WORLD, LAS VEGAS: CA satser hardt på vekst, og som et ledd i dette vil mellomstore selskaper få oppmerksomhet. CAs løsninger, som tradisjonelt sett er rettet mot de største virksomheter, er klare for å implementeres også i organisasjoner av mindre omfang.

Dette er gode nyheter for CAs avdeling i Norge, hvor det er relativt få virkelig store bedrifter å boltre seg i.

- Vi har etter vår definisjon 31 selskaper i Norge som vi anser som "big enterprises". Derfor er det bra at CA sentralt vil satse mer på de mindre, sier norgessjef Dag Honningsvåg til Computerworld.no.

Må endre prisstrukturen

Honningsvåg er både glad for den nyopprettede avdelingen for mellomstore bedrifter, og for CAs endring i bruk av kanalene for salg av sine produkter.

- Den økte satsing på kanalene er noe vi i CA Norge har ønsket lenge. For å nå de mindre er det viktig å få dette ut gjennom kanalene, sier Honningsvåg.

Han ser at i tillegg til å skreddersy produktene, må CA også endre prisstrukturen for å betjene de mindre.

- En serverinstallasjon for CA er vanligvis for titusener av brukere. Nå blir den for mellom 500 og 1000. Da må vi tenke nytt for å få det til å gå opp, sier han.

At CA kan komme inn på dette markedssegment er ikke toppsjefen John Swainson i tvil om.

- Dette er et nytt område for oss, men vi ser at mindre selskaper jobber med de samme problemene som de store. Derfor tror vi at dette markedsdel kan være et vekstområde for oss i årene fremover, svarer Swainson på spørsmål fra Computerworld.no.

LES OGSÅ: Innsideinformasjon større fare enn virus