Felleskjøpet valgte Epinova
Epinova gikk av med seieren da Felleskjøpet inviterte en rekke nordiske konsulentselskaper til anbudskonkurranse for å utvikle den nye plattformen for netthandel og digitale tjenester for Felleskjøpet i Norge og Granngården i Sverige.
- Valget av Epinova som partner ble etter hvert ganske åpenbart, og det viktigste er den tryggheten vi har følt gjennom hele prosessen, det sier Hanne Christine Liljeroth, Prosjektleder Felleskjøpet Agri.
Programvareselskapet Epinova skal ha lang erfaring innenfor utvikling av netthandelsplattformer, gode referanser og ikke minst en fremoverlent holdning til digital utvikling, mener prosjektlederen, og forteller at selskapet skal ha viste god kommunikasjon fra start og at de har vært lette å bygge en relasjon til.
- For oss var det viktig å finne en langsiktig partner, og samarbeidet med Epinova blir en viktig brikke i jobben med å nå våre mål i årene som kommer, sier hun.
Ny netthandel
Epinova skal, sammen med sitt søsterselskap Northern Beat på brukeropplevelse og design, bygge en skybasert digital tjenesteplattform med ny netthandelsløsning for Felleskjøpet i Norge og Granngården i Sverige.
Netthandelsløsningen må understøtte Felleskjøpets rolle som faginstitusjon, og kunne tilby samme rådgivning på nett som i butikk. Den digitale tjenesteplattformen skal i tillegg være knutepunktet for alle andre digitale tjenester Felleskjøpet tilbyr sine kunder, skriver Epinova i en pressemelding.
- Vi er veldig stolte over å få ta del av den digitale fremtiden til en viktig norsk samfunnsaktør med en så sterk merkevare som Felleskjøpet. De er kjent for å være en tradisjonsrik landbruksaktør og besitter mye fagkompetanse etter over 120 års erfaring fra norsk landbruk, og nå har Felleskjøpet spennende planer for digital utvikling. Vi er derfor ydmyke overfor oppgaven med å være med på å effektivisere hverdagen til den norske bonden - og dermed påvirke fremtiden til norsk matproduksjon, sier Inge Halvorsen, daglig leder i Epinova.