Spotify tester ut høyere priser i Skandinavia
Den svenske streamingtjenesten for musikk vil øke prisen for musikklyttere i Norge, Sverige og Danmark.
De siste årene skal den svenske musikktjenesten Spotify ha tapt penger på hver enkelt kunde. I et forsøk på å snu den dårlige trenden, vil de derfor teste ut høyere abonnementspriser.
Det er vår danske søsteravis Computerworld Danmark som melder om dette.
Ifølge avisen er det, urettferdig nok, de skandinaviske kundene dette vil gå ut over.
Kunder i Norge, Danmark og Sverige bør derfor forberede seg på å måtte betale en høyere pris for sitt musikkabonnement.
Skulle dette vise seg å være en suksess vil selskapet også på sikt øke prisen i resten av verden, skriver Computerworld Danmark, som skal ha funnet saken i Bloomberg.
Spotify er i dag en av de største streamingtjenestene for musikk på markedet, med 108 millioner betalende kunder verden over. Deres største konkurrent er Apple Music med "skarve" 60 millioner betalende kunder.