EET kjøper Barex
Overtakelsen av POS-aktøren er neste steg i satsingen på det nye forretningsområdet.
Distributøren EET Europarts kjøper POS-distrubutøren Barex. Point-of-sales er et forretningsområde som EET begynte å snuse på for omlag to år siden.
Barex, etablert i 2004, føler de har vokst seg store nok til å bli en del av en enda større nettverk med godt etablerte forretningssystemer og kanalkjede. For EET er oppkjøpet et naturlig strategisk grep videre inn i markedet for POS og Auto ID.
- Gjennom dette oppkjøpet kan vi nå tilby et bredt utvalg av kvalitetsprodukter og et sterkt team for å støtte våre kunder. Dette sikres nå som vi overtar et antall dyktige medarbeidere fra Barex, sier administrerende direktør Bjørn Berg i EET Europarts i en melding.
Pris og andre detaljer er ikke tilgjengelig, men medarbeiderene blir en del av EET Europart-gruppen, som nå ar virksomheter og datterselskaper i 26 land, og omlag 500 ansatte.
Daglig leder i Barex, Lars Petter Dahl, er også godt fornøyd med å bli en del av EET-familien.
- Ser man på hvor godt EET har lykkes innen AV, overvåkning, nettverk og andre forretningsområder føler jeg meg trygg på at vi vil lykkes, sier Dahl.