NORDISK: Marie Dam Feldborg blir markedssjef for OnePlus i Norden.

OnePlus med en ny nordisk markedsdirektør

Marie Dam Feldborg har nå tiltrådt som nordisk markedsdirektør og får med sin nye rolle ansvar for Danmark, Norge og Sverige.

Publisert Sist oppdatert

Markedsdirektørens jobb blir å styrke alle nordiske kommersielle aktiviteter og skape en sterk lokal tilstedeværelse på tvers av alle plattformer.

Etter tre år som markedsdirektør for OnePlus i Danmark, vil Feldborg fremover stå i spissen for kommersielle aktiviteter og annen markedssatsing i Danmark, Norge og Sverige som nordisk markedsdirektør. Her skal hun lede det nordiske markedsteamet som skal jobbe på tvers av nasjonale grenser.

Dette skjer som en del av en ny nordisk strategi for OnePlus. Formålet er å spre kjennskap til OnePlus som merkevare og som et globalt teknologiselskap, samt å øke selskapets markedsandel i hele Norden. I sin nye rolle skal Feldborg lede utviklingen av OnePlus sin merkevareidentitet på tvers av alle plattformer.

Lang erfaring fra telekom

– Jeg ser frem til å fortsette reisen og veksten vi har opplevd i Danmark, samt å bygge sterke merkevarekampanjer som støtter våre kommende lanseringer og Never Settle-budskapet på tvers av de nordiske landene. Strategien vår har så langt vært en stor suksess på det danske markedet, og jeg ser frem til å kunne gjøre smarttelefonene våre tilgjengelige for enda flere mennesker i hele Norden, sier den nordiske markedsdirektøren.

Feldborg har de siste tre årene spilt en avgjørende rolle i utviklingen av OnePlus-merket i Danmark og kan skilte med flotte resultater og vellykkede lanseringer av flere toppmodeller. OnePlus 10 Pro har i år solgt bedre enn forgjengeren, OnePlus 9 Pro, med en økning på over 30 prosent i løpet av de to første ukene av salget. Det kom nylig frem at OnePlus 10T var Telia sin bestselgende Android-smarttelefonen i september.

Feldborg har mer enn 20 års erfaring i telekommunikasjonsbransjen. Før hun begynte i OnePlus jobbet hun hos Huawei i Danmark i åtte år. Da hun sluttet i Huawei som markeds- og kommunikasjonssjef, hadde selskapets markedsandel økt fra 11 prosent til 23 prosent av hele det danske mobilmarkedet fra andre kvartal 2018 til året etter i 2019.