Netcompany skal utvikle digitale tjenester for Oslo kommune
Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) og Netcompany har inngått en rammeavtale for kjøp av utvikling og forvaltning av digitale tjenester for Oslo kommune.
Ifølge en pressemelding fra Netcompany er formålet med avtalen er å sikre at Oslo kommune har tilgang til riktig kompetanse og kapasitet for å kunne utvikle, forvalte og videreutvikle digitale tjenester. Den skal videre støtte opp under den teknologiske utviklingen og fremtidige behov for tjenestene i kommunen.
– Den digitaliseringen som skjer i samfunnet i dag og de mulighetene det gir, vil endre hverdagen for både ansatte og ledere i Oslo kommune. Digitaliseringen medfører økte krav og forventninger om at alle tjenestene fungerer og er tilgjengelige når brukere trenger de, samtidig som de håndterer personvern og sikkerhet. Netcompany vil, i tett samarbeid med UKE og Oslo kommune, bistå med digital transformasjon for å sikre at ny teknologi kan utnyttes på best mulig måte, sier avdelingsdirektør Tor Fjellstad i Oslo kommune i pressemeldingen.
Stor kunde
Oslo kommune har over 50.000 ansatte og er Oslos største og en av landets største arbeidsgivere.
– Vi er veldig stolte over at Oslo kommune har valgt Netcompany som digital samarbeidspartner nok en gang. Det er ingen tvil om at oppdraget stiller store krav til oss som leverandør. Vi har gjennom de siste årene blitt godt kjent med Oslo kommune og kommunens ambisjoner, men tillit er noe som skal fortjenes hver eneste dag, og dette er et samarbeid vi ser frem til å videreutvikle slik at vi kan bidra til bedre tjenester for kommunen og dens innbyggere og næringsliv, sier Norges-sjef Geir Olsen.