Telenordirektør blir digital rådgiver i KPMG
Yngve Fjell skal ha en sentral rolle i KPMGs digitale satsing.
Yngve Fjell, tidligere direktør for omnikanal i Telenor Group, skal bidra KPMG med sin kompetanse på digital kundeopplevelse og kanalstrategi, ifølge pressemelding.
Det digitale fagmiljøet i KPMG Norge er i rask utvikling og vil i løpet av høsten telle mer enn 60 hoder. Yngve Fjell er en av flere fageksperter som er hentet inn for å styrke laget med sin spisskompetanse.
Vender tilbake
Fjell kommer fra stillingen som direktør for omnikanal i Telenor Group. Han har hatt lederstillinger innenfor CRM/BI, brand, distribusjon, eBusiness og markedsstrategi. Nå vender han tilbake til KPMG, selskapet hvor han startet karrieren som revisor for mer enn 20 år siden.
– Jeg så stillingen på Finn.no og ble trigget av muligheten til å kunne være med på å utvikle KPMGs digitale satsning. Jeg får bruke erfaringen min fra Telenor i konsulentrollen og hjelpe andre med å lykkes på sin digitale kundereise. At jeg hadde positiv erfaring med KPMG fra tidligere arbeidsforhold spilte selvfølgelig også en rolle, forklarer Yngve Fjell.
Han er siviløkonom fra NHH og har i tillegg grunnfag i psykologi fra Blindern og ingeniørutdanning fra Befalsskolen for Marinen.