Ny AI-tjeneste foreslår ideer for innhold og PR-aktiviteter
Mynewsdesk beskriver sitt nyeste produkt som en "idégenerator".
Tirsdag kunne Mynesdesk lansere en ny tjeneste hvor AI foreslår ideer for innhold og PR-aktiviteter.
Mynewsdesk, som er en helhetsløsning for PR og kommunikasjon, beskriver det nye produktet som en idégenerator.
Bygger inn AI i hele produktet
I løpet av våren har Mynewsdesk lansert flere AI-løsninger for de som jobber med PR og kommunikasjon. Hittil har løsningene vært basert på at brukeren selv ber om hjelp av AI, mens nylanseringen er en tjeneste hvor AI i stedet proaktivt foreslår ideer for innhold og PR-aktiviteter.
Basert på hendelser i omverdenen, bransjetrender og det en organisasjon eller et selskap selv snakker om, presenterer AI-en proaktivt og automatisk skreddersydde ideer det skal være relevant for brukeren å kommunisere rundt.
Når brukeren har valgt en idé å gå videre med, genererer AI-en deretter hele teksten, skriver Mynewsdesk i en pressemelding.
– Dette er et stort skritt når det kommer til å skape AI-baserte løsninger for kommunikatører, og en del av Mynewsdesks pågående arbeid med å bygge inn AI i hele produktet, sier produktsjef på Mynewsdesk Sara Manding Holm, i meldingen. Hun fortsetter:
– Vi vil implementere kunstig intelligens i produktet vårt på en måte som faktisk gjør en forskjell for dem som bruker den, og det gjør vi virkelig med det nye produktet. At AI-en selv foreslår ideer basert på brukerens omverden og bransje, mener vi kommer til å være til stor hjelp for veldig mange kommunikatører der ute.
Trygge kort og dristige alternativ
Den nye tjenesten fungerer ved at AI-en leser av brukerens domene og analyserer innholdet som allerede ligger der. Basert på dette innholdet, inkludert trender og hendelser i bransjen, sendes det fem nyhetsideer til innboksen på ukentlig eller månedlig basisis.
Brukeren vil får tildelt ulike vinklinger og både "trygge kort og dristigere alternativ" av AI-tjenesten.
Deretter kan brukeren velge en favorittidé og la AI-en skape et førsteutkast.
Ved hjelp av AI-en justerer du deretter teksten din til den er klar for publisering. Det nye produktet går ut på at menneske og AI samarbeider, og det er alltid kommunikatøren som er ansvarlig for det som til slutt publiseres, skriverv Mynewsdesk.
– Det nye produktet vårt er en helt naturlig videreutvikling for oss, som stemmer overens med det som har vært oppdraget vårt helt siden Mynewsdesk ble grunnlagt. Med en proaktiv AI som hjelper brukeren på veien, gjør vi hverdagen for kommunikatører mer effektiv og smartere. Dette produktet handler jo om det som er kjernen i hele vår visjon, nemlig å hjelpe kommunikatører og organisasjoner med å nå ut med budskapene sine og å skape kommunikasjon som gjør en forskjell, sier Louise Barnekow, administrerende direktør på Mynewsdesk.