NYTT OM NAVN:

Glenn Ingdahl og Andrea Knutsen er nettopp ansatt i NoA Ignite. (Foto: Tua Henry/NoA Digital)
NYANSATTE: NoA Ignite har fått Glenn Indahl og Andrea Knutsen som senior UX-utviklere. (Foto: Tua Henry/NoA Digital)

NoA Ignite styrker UX-teamet med to nye senioransettelser

Andrea Knutsen og Glenn Ingdahl er begge ansatt i rollen som seniordesignere hos NoA Ignite fra august 2024.

Konsulentselskapet opplever økende etterspørsel etter spisset designkompetanse og imøtekommer nå dette gjennom to strategiske nyansettelser, heter det i en pressemelding.

– Da vi søkte etter seniordesignere var det viktig for oss å finne kandidater med god forståelse for hvordan konsulenttilværelsen er, og som samtidig reflekterte rundt verdiskaping og utvikling fra et design- og produktperspektiv. Både Glenn og Andrea traff blink på begge, og resonnerte veldig godt med hvordan vi jobber med akkurat dette i NoA Ignite, forteller Heidi Karethe Lisle, Head of UX i NoA Ignite.

Grafisk design, UX og UI

Andrea Knutsen kommer med lang og allsidig erfaring fra ulike designdisipliner, som inkluderer grafisk design, UX og UI av nettløsninger, hovedsakelig innenfor digital markedsføring og e-handel. Knutsen trives i et energisk og dynamisk miljø der ting skjer raskt, og ser fram til å bli del av et større design- og fagmiljø.

– Jeg har alltid savnet noen å sparre med gjennom designprosessen, et større team legger til rette for flere, og spennende muligheter underveis. Er det stille, kan jeg fort kjede meg, sier Knutsen.

Knutsen forteller at hun er datadrevet og motiveres av netthandelsbransjen på grunn av dens umiddelbare målbarhet. Knutsen har gjennom sin erfaring i feltet blant annet arbeidet med større aktører som Coverbrands, Intersport, Villoid og Nytelse. Erfaringen herfra er noe hun vil ta med seg videre i kundeprosjekt hos NoA Ignite.

– Du ser så raskt om det du har gjort fungerer for sluttforbruker, eller ikke. Om kjøpsreisen i stor grad ikke gjennomføres er dette umiddelbart synlig, og du kan gjøre endringer som forbedrer brukeropplevelsen, forklarer Knutsen. — Både det å lage løsninger fra bunn eller å forbedre eksisterende løsninger må innebære en god forståelse for nøyaktig hva sluttforbruker trenger for å gjennomføre kjøpsreisen, legger hun til.

Erfaring fra byråer og startups

Glenn Ingdahl, som også har begynt som seniordesigner, tar med seg verdifull erfaring fra byråer og startups i London. Han har spesialisert seg på digitale brukeropplevelser og har arbeidet for kunder som ITV, Citibank, Yotel og Redbull. Ingdahl lener seg nå mot UX for å i større grad kunne jobbe med konsepter og innsikt som knytter seg til mennesker og verdiskapning.

– Å bygge en merkevare handler om så mye mer enn bare en logo eller typografi. Det skal også være verdiskapende, forteller Ingdahl.

– Verdien oppstår når folk utvikler en viss emosjonell tilknytting til det du lager, om det er et nytt produkt eller en teknologi som kan ta brukeropplevelsen ett steg videre, utover kun det rent praktiske.

I tillegg ser Ingdahl fram imot å bli del av en bedrift han har hørt mye bra om.

– Fra min daværende base i London har det vært spennende å følge med på det norske designmiljøet. Jeg plukket opp mange positive ting gjennom både kontakter her hjemme og bransjenytt som gjorde at jeg ville søke jobb akkurat her (NoA Ignite), sier han.

Ingdahl har i tillegg lang erfaring fra grafisk design og illustrasjon, noe som vil tilføre NoA Ignites kundeprosjekter en enda sterkere visuell identitet, og vil i høy grad komme både kunden og brukeren til gode.

– Jeg har bestandig blitt fortalt at det visuelle er en av mine styrker. Jeg både tegner og illustrerer på fritiden, noe jeg kan inkludere i mitt arbeid som UX-designer. Jeg opplever at det er en tydeligere bro mellom disiplinene design og UX i dag, forteller han.

UX-leder Heidi Karethe Lisle, ønsker de to nye kollegene velkommen og ser fram imot å kunne styrke NoA Ignites posisjon både nå og framover.