HENTER MARKEDSDATA: De to europeiske selskapene Netigate og Norstat vil samarbeide i markedet. (Illustrasjon: Netigate)

Netigate og Norstat samarbeider

Netigate skal gjøre Norstats intervjupaneler tilgjengelig for andre som vil ha markedsinnsikt.

Publisert Sist oppdatert

Norstat og Netigate har startet et samarbeid for å gjøre intervjupaneler mer tilgjengelige for Netigates kunder og andre norske organisasjoner som vil skaffe seg markedsinnsikt ved hjelp av Norstats panel, ifølge en pressemelding.

De to selskapene har verktøy og plattformer for webbaserte markedsundersøkelser, datainnsamling og markedsanalyse, og de forventer å utfylle hverandre på en rekke områder.

Netigate er europeisk leverandør av webbaserte markeds- kunde- og medarbeiderundersøkelser som i dag brukes av mer enn 2.650 selskaper i alle størrelser og bransjer. Samarbeidspartneren Norstat har Norges største forbrukerpanel og er et europeisk markedsanalyseselskap med spesialisering innenfor datainnsamling. 

Mange felles kunder

– Når vi nå iverksetter samarbeidet med Norstat kan kundene som bruker vår plattform utføre profesjonelle markedsundersøkelser med kvalitet i alle ledd. Både store og små bedrifter vil kunne dra nytte av dette, sier landssjef Paul Vuijsters i Netigate.

Salgs- og markedssjef i Norstat, Pernille Vermedal Høgh, forteller at Norstat og Netigate har mange felles kunder og mener dette samarbeidet vil gjøre det enklere for dem å administrere innhenting av kvalitetsdata fra markedet.