Grønne billetter skal redde regnskogen

TicketMobile og Regnskogfondet har inngått et samarbeid. Nå ønsker de at flere skal velge digitale billetter.

Publisert Sist oppdatert

TicketMobile vil motivere nordmenn til å bruke digitale billetter fremfor å skrive ut papirbilletter. Nå introduserer de Grønne billetter. For hver digitale billett som selges bevares regnskogen i samarbeid med Regnskogfondet.

- Dette er et samarbeid vi er stolte av og vi håper initiativet vil få flere til å velge digitale billetter samtidig som de redder regnskogen. Å bevare regnskogen er en av de mest effektive tiltakene vi har for å redusere klimagassutslippene. I kombinasjon med å droppe den tradisjonelle papirbilletten er dette en strålende miljøsatsing, sier gründer og daglig leder Stina Birkeland i TicketMobile, i en pressemelding.

TicketMobile ble etablert i 2012 av gründere med erfaring fra festivaler, konserter, konferanser og messer. Visjonen er å bidra til å skape et enklere og mer optimalt billettsystem for alle arrangører og billettkjøpere.

Regnskogfondets daglige leder Dag Hareide er fornøyd med det nye samarbeidet.

- Dette viser at næringslivet kan være med på å bevisstgjøre forbrukere til å ta flere miljøvennlige valg i hverdagen. Vi må spille på lag med næringslivet dersom vi skal lykkes med å bevare regnskogen. TicketMobile er et strålende eksempel og deres økonomiske bidrag vil styrke vårt arbeid, sier Hareide, i pressemeldingen.

TicketMobile mener at Regnskogen er det beste klimatiltaket vi har i verden i dag, og at regnskogen er livsviktig for de flere hundre millioner menneskene som bor og lever der.

- Hvert år forsvinner det over 90.000 kvadratkilometer regnskog, og vi håper at vi gjennom våre Grønne Billetter kan bidra til å stanse den urovekkende raseringen av verdens regnskoger, sier Birkeland.