NEDBEMANNER: Det kan virke som at børsnoteringen ikke var en kjempesuksess for Uber. (Arkivfoto: Uber) 

Uber sier opp 400 ansatte

Transportnettverksselskapet sparker en tredjedel av marketingteamet.

Publisert Sist oppdatert

Da Uber gikk på børs ble det sagt at det var den største børsnoteringen siden Facebook gikk på børs. 

Det var i mai. Nå, kun få måneder senere, ser det ikke ut til at børsnoteringen har vært den helt store suksessen for transportnettverksselskapet. Nå vinker de farvel til 400 av sine ansatte.

Marketing

Samtlige av oppsigelsene skal skje i selskapets marketingteam. Selv om nedbemanningen vil ramme marketingansatte over hele verden, vil ikke alle de 75 Uber-kontorene bli rammet. 

Før nedskjæringene bestod Ubers marketingteam av over 1200 ansatte. Dermed er det nesten en tredjedel av teamet som må gå.

Det er New York Times som først kunne melde om saken. De skal ha fått kjenskap til nedbemanningene etter å ha fått innsyn i en intern melding fra Ubers kommunikasjonsdirektør, Jill Hazelbaker.

Transportnettverksselskapet skal likevel ikke ha ønsket å kommentere hendelsen.