Private kunder i Norge kan motta digital post i e-Boks
Danske Bank tilbyr e-Boks til over 2 millioner nordiske kunder.
Danske Bank tilbyr nå alle sine private kunder i Norge, Sverige og Danmark å motta digital post i e-Boks. På den måten får kundene all post fra både Danske Bank, andre private bedrifter og offentlig sektor samlet på ett, sikkert sted, heter det i en melding fra E-boks.
– Vi har gode erfaringer med vårt samarbeid med e-Boks A/S, og den funksjonalitet som de har tilbudt som en integrert del av vår nettbank. Vi ønsker derfor å tilby våre kunder å ta i bruk e-Boks som sin sikre, digitale postboks slik at de kan samle all post fra en rekke ulike aktører på ett sted – og samtidig få et sikkert, digitalt arkiv, sier Thomas Rudolf, Head of Business Development Norway i Danske Bank.
Sender alle dokumenter til e-Boks
Fra og med 25. november kan Danske Bank sine kunder velge å få post fra banken i sin e-Boks, samtidig som dokumentene også vil være tilgjengelige i brukerens nett-, brett- og mobilbank.
– Med e-Boks kan kunder samle og lagre dokumenter fra ulike avsendere på ett sted, og fremdeles ha tilgang til dokumentene når de bytter leverandør. Vi ser at kundene kan være tjent med denne løsningen når det offentlige gradvis går over til digital post i utgangen av 2016, fortsetter Rudolf, i meldingen.
Digital satsning
Danske Bank er tilstede i alle de nordiske landene, og det har derfor stor verdi å samarbeide med en nordisk aktør som har en løsning som fungerer likt uavhengig av hvilket land bankkundene befinner seg i. e-Boks har hatt ansvaret for driften av løsningen som Danske Bank har integrert i sin nettbank gjennom en årrekke, noe som har vært kostnadseffektivt for Danske Bank. I fjor distribuerte Danske Bank over 70 millioner dokumenter digitalt til sine kunder.
– Danske Bank ønsker å videreføre sin satsning på digitale løsninger, og vi er glade for at de nå tilbyr e-Boks til alle sine kunder i hele Norden, sier Henrik Andersen, administrerende direktør i e-Boks A/S og styreleder i e‑Boks Norge.