Mamut kjøper sportssider
Mamut kjøper Klubbenonline, og vil integrere sitt økonomisystem med nettsidene til norske idrettsforeninger.
Mamut har inngått en intensjonsavtale om kjøp av Klubbenonline inkludert Medlemsservice, fra Edda Digital. Avtalen omfatter overtagelse og videreutvikling av community-løsninger for norske idrettsforeninger og klubber, inkludert programvare-, nettside- og publiseringsløsningerm, heter det i en børsmelding.
Klubbenonline er idrettens nettsideløsning med integrert publiseringsverktøy og nettløsning for administrasjon av idrettsforeningene og kommunikasjon med medlemmene. Klubbenonline er tilgjengelig for alle norske idrettforeninger, som totalt omfatter 1,4 millioner medlemmer, og er anbefalt av Norges Idrettsforbund (NIF) overfor forbund, kretser og klubber.
Integrert økonomi-system
Klubbenonline benyttes i dag av over 8000 klubber og vil videreutvikles basert på Mamut Business Platform.
- Målsetningen er å tilby en mer komplett løsning integrert med Mamuts økonomisystemer til alle norske idrettsforeninger, skriver Mamut i meldingen.
Medlemsservice er en internettbasert tjeneste som tilbyr administrasjon av medlemsregister og enkel fakturering av foreningsmedlemmer. Løsningen ivaretar klubbenes behov for innkreving av kontingenter, trenings- og turavgifter og vil videreutvikles integrert med Mamut Business Platform.
Sju millioner
Forretningsenheten har 12 ansatte og hadde en omsetning på 10 millioner kroner i 2007 med et driftsresultat på rundt to millioner.
Kjøpesummen forventes å bli sju millioner kroner. Kjøpet er betinget endelig godkjenning av styret i Mamut og Edda Digital etter gjennomført due diligence.