BRANSJE | Handelsteknologi
Ny retailtech-pris deles ut for første gang
Med en helt ny pris i sikte kan mange norske retailtech-selskaper glede seg til 26. februar.
På årets Retailtech-konferanse den 26. februar kan bransjen glede seg til en helt ny pris som skal deles ut. En utmerkelse som skal hedre Norges fremste teknologiske hoder.
– Det er en stor glede å skulle dele ut Retailtech-prisen for aller første gang, sier bransjedirektør for teknologi i Hovedorganisasjonen Virke, Sigri Sevaldsen.
Konferansen og prisutdelingen er et samarbeid mellom Computerworld og Hovedorganisasjonen Virke.
Jakten på kandidater til å stikke av med seieren er i full gang.
– Vi leter etter kandidater som har laget teknologiske løsninger som er innovative for norsk handelsnæring, sier Sevaldsen, og utdyper kriteriene:
- Innovasjonsgrad: Hvordan forbedrer eller endrer løsningen prosesser i handelsnæringen?
- Brukervennlighet: Hvor enkelt er det for brukerne?
- Effekt og bærekraft: Hvilken effekt har løsningen på salg, effektivisering, forbedret kundeopplevelse, og/eller hvordan fremmer den miljøvennlige praksiser?
På høy tid
I november gjorde Virke landets første kartlegging av retailtech-bransjen i Norge, og nå får bransjen sin helt egne pris. På høy tid, mener Sevaldsen.
– Dette er en bransje som representerer fremtiden, og vi tror potensialet er enormt. Da er det viktig å anerkjenne de som tør å satse for å bli best, sier Sevaldsen.
Dette er en bransje som representerer fremtiden, og vi tror potensialet er enormt.
Prisutdelingen går av stabelen under Retailtech-konferansen på Oslo Kongressenter 26. februar.
Juryen består av:
- Sverre Stenseng, journalist, Computerworld
- Thomas Føyen, partner og leder consumer & retail, KPMG
- Arvid Helstedt Tennefoss, CIO og Omni Direktør, Nille Holding AS
- Sigri Sevaldsen, bransjedirektør teknologi, Hovedorganisasjonen Virke
Du kan nominere din virksomhet eller andre til Årets Retailtech 2025 her.