Skal sette Meta på kartet
Emil Petersen er nyansatt senior account manager i Meta Group Norway med ansvar for salg og markedsføring. Å fortelle ikke-kunder som er potesielle hva Meta Group egentlig er, blir en av hovedutfordringene.
-- Hvorfor skiftet du jobb?
-- Du, jeg var tidligere i Reuters og de gikk gjennom en restrukturering hvor 3.000 stillinger skulle bort. Hele den avdelingen jeg jobbet i forsvant.
-- Hva er det beste/verste med å skifte jobb?
-- Det beste er vel å ta tak i nye oppgaver og sette seg inn i utfordringene. Lære seg prosessene og måten Meta Group jobber på. Det verste med å skifte er vel måten det ble behandlet på sist gang, og selvfølgelig det å miste kontakten med tidligere kolleger.
-- Din største utfordring i ny jobb?
-- Det er å bidra i prosessen bygge opp Meta i riktig størrelseorden her i Norge. Vi satser aggressivt på det norske og nordiske markedet. Vi skal betjene de kundene vi har i dag pluss å satse på nye kunder - og få dette til å kjøre. Dessuten må vi posisjonere oss i markedet slik at folk vet hva vi driver med.
-- Hvis du kunne valgt en ny bransje/karriere/utdanning. Hva og hvor ville du vært?
-- Hmmm, den er vanskelig... Jo, hvis jeg skulle valgt helt annerledes skulle jeg blitt lærer innen fagene økonomi, historie og statsvitenskap. Rett og slett gi noe tilbake.