Snap legger til musikk fra Sony Music
Fikk kjemperesultater med digital lansering av Kygo og Higher Love.
Snap har inngått en ny avtale med Sony Music Entertainment for å inkludere deres artisters musikk i Snaps bibliotek, og Snap begynner dermed å ha en stor musikksamling tilgjengelig for sine brukere. Ytterligere musikkpartnere inkluderer Universal Music Group, Warner Music Group, Merlin Members, Sony Music Publishing, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell, Kobalt, BMG, NMPA-medlemmer, DistroKid og tusenvis av individuelle låtskrivere og musikkutgivere.
Over 200 millioner Snapchattere bruker AR-funksjonalitet i Snap hver dag. Nå legges Snapchat sin "Sounds", eller lyder, inn som AR-linse som man finner i linsekarusellen i Snapchat. Sony har allerede testet ut å lansere ny musikk med Snapchattere over hele verden og disse opplevelsene har hatt en utrolig rekkevidde.
Snap og Sony Music samarbeidet om en AR-linse under lanseringen av Kygos samarbeid med Whitney Houston for hennes uutgitte versjon av "Higher Love". På tre dager resulterte denne linsen i mer enn 16 millioner Snaps-kreasjoner, og den fikk over 55 millioner visninger. Siden lanseringen av Sounds-funksjonen i fjor, har videoer laget med musikk fra Sounds på Snapchat resultert i nesten 1,2 milliarder opprettede videoer og nesten 77 milliarder visninger.
Bedre kart
I tillegg lanserer Snapchat nå Layers i sin Snap Maps-funksjon. Til å begynne med tilbys funksjonene Memories og Explore som Layers.
Ved årsskifte legges brukeres Memories, eller minner, på Snap Map, slik at de kan se favorittøyeblikkene sine på nytt knyttet til stedene der de skjedde. Denne vil kun vise dine egne Memories, og du kan ikke se venners Memories på Snap Map. Med Explore introduserer Snap en ny måte å se på Snap Map på som bygger på Snaps kjente Heat Map. Explore gjør det enklere for andre å oppleve nye steder gjennom bilder og videoer sendt inn fra Snapchattere rundt om i verden.