Sonos til bedriftsmarkedet med Sonos Pro
Med lanseringen av en ny programvaretjeneste skal Sonos gjøre det lettere for bedrifter å styre musikken i sine lokaler.
Sonos Pro er en ny programvaretjeneste (SaaS) til Sonos, en skyløsning utviklet for bedrifter, butikker og restauranter med hensikt å administrere lydopplevelsen til hele organisasjonen, på tvers av ulike butikk- og næringslokaler. Sonos Pro inkluderer også ulike musikktjenester for kommersiell bruk, og skal virke sømløst med alle Sonos-produkter.
Skytjenesten er abonnementsbasert, og kommer som en reaksjon på økt interesse fra bedriftsmarkedet. Sonos Pro er foreløpig kun lansert i USA, men flere land vil følge etter.
Felles lyd etterspurt
– Vi har sett en organisk vekst for Sonos i bedriftsmarkedet. Flere virksomheter velger igjen å investere i lydløsninger for å skape gode kundeopplevelser, og dette ga oss en stor mulighet, sier Patrick Spence, administrerende direktør i Sonos, og fortsetter:
– Vi har testet forskjellige løsninger i hundrevis av bedrifter, slik at vi virkelig forstår kompleksiteten av kommersiell lyd. Derfor er vi nå veldig stolte av å levere en enkel, men effektiv skyløsning som møter kundenes behov.
Over hele fjøla
Sonos Pro er et nettbasert instrumentpanel som lar bedrifter håndtere all lydaktivitet på tvers av lokasjoner. Bedrifter kan blant annet administrere rettigheter, delegere tilganger og organisere spillelister.
– Sonos Pro er skapt for merkevarer som ønsker å forbedre sin fysiske tilstedeværelse, og inneholder nyttige verktøy for å kuratere innhold og skape lydopplevelser som treffer kunder og ansatte, sier Audra Kinsley, sjef og daglig leder for Sonos Professional.
Sonos Pro er i dag tilgjengelig for 35 dollar per lokasjon i USA. For mer informasjon, gå til sonos.com, og følg med på @sonos.