SENTRALSTYRT: Forretninger med flere lokaler kan nå styre musikk og annen lyd fra ett sted. (Foto: Sonos)

Sonos til bedriftsmarkedet med Sonos Pro

Med lanseringen av en ny programvaretjeneste skal Sonos gjøre det lettere for bedrifter å styre musikken i sine lokaler.

Publisert Sist oppdatert

Sonos Pro er en ny programvaretjeneste (SaaS) til Sonos, en skyløsning utviklet for bedrifter, butikker og restauranter med hensikt å administrere lydopplevelsen til hele organisasjonen, på tvers av ulike butikk- og næringslokaler. Sonos Pro inkluderer også ulike musikktjenester for kommersiell bruk, og skal virke sømløst med alle Sonos-produkter.

Skytjenesten er abonnementsbasert, og kommer som en reaksjon på økt interesse fra bedriftsmarkedet. Sonos Pro er foreløpig kun lansert i USA, men flere land vil følge etter.

Felles lyd etterspurt

– Vi har sett en organisk vekst for Sonos i bedriftsmarkedet. Flere virksomheter velger igjen å investere i lydløsninger for å skape gode kundeopplevelser, og dette ga oss en stor mulighet, sier Patrick Spence, administrerende direktør i Sonos, og fortsetter:

– Vi har testet forskjellige løsninger i hundrevis av bedrifter, slik at vi virkelig forstår kompleksiteten av kommersiell lyd. Derfor er vi nå veldig stolte av å levere en enkel, men effektiv skyløsning som møter kundenes behov.

Sonos Pro

• Administrer og styr fra hvor som helst: Egen sonos-app som lar bedriften styre og se aktivitet på tvers av lokasjoner. Forhåndsinnstilte spillelister, administrator tillatelser, gi tillatelse til pålitelige ansatte og få tilgang til support på forespørsel fra hvor som helst.

• Finn bedriftens tone: Abonnenter får tilgang til Sonos Backgrounds, en kommersielt lisensiert musikktjeneste med musikk fra et utvalg uavhengige artister, samt tilgang til flere tredjeparts-strømmetjenester, deriblant Mood Mix, Soundtrack Your Brand og Rockbot.

• Opplev den beste lyden for din bedrift: Fyll lokalet med klar, balansert og detaljert lyd med gjennomtenkt design og intuitiv kontroll som Sonos leverer.

Tilpass og skaler systemet: Finn riktig miks av Sonos-høyttalere for å passe din bedrift, utvid med flere høyttalere og juster enkelt abonnementsplanen etter hvert som virksomheten vokser.

Over hele fjøla

Sonos Pro er et nettbasert instrumentpanel som lar bedrifter håndtere all lydaktivitet på tvers av lokasjoner. Bedrifter kan blant annet administrere rettigheter, delegere tilganger og organisere spillelister.

– Sonos Pro er skapt for merkevarer som ønsker å forbedre sin fysiske tilstedeværelse, og inneholder nyttige verktøy for å kuratere innhold og skape lydopplevelser som treffer kunder og ansatte, sier Audra Kinsley, sjef og daglig leder for Sonos Professional.

Sonos Pro er i dag tilgjengelig for 35 dollar per lokasjon i USA. For mer informasjon, gå til sonos.com, og følg med på @sonos.