BRANSJE:
Lanserer usynlig billettløsning
Tata Consultancy Services (TCS) lanserer en Invisible Tickets-løsning, i samarbeid med ING Bank. Løsningen skal hjelpe jernbaner og kollektivtrafikk med å forbedre reiseopplevelsen på verdensbasis.
Invisible Tickets er en nestegenerasjons billett- og betalingsløsning som brukes på mobiltelefoner for alle typer reiser.
Løsningen gjør det mulig å reise uten et ekstra reisekort, og fungerer ved hjelp av en plattform som registrerer brukerens reise i sanntid med mobile sensorer og GPS.
Når den reisende har ankommet destinasjonen beregnes kostnaden av hele reisen og trekkes direkte fra bankkontoen som er oppgitt.
Systemet bruker egenutviklet teknologi for å oppdage om brukerens reise inkluderer flere ledd eller andre former for transport underveis. Den samler altså ulike typer offentlig transport på én plattform for å skape en sømløs opplevelse for pendlere.
Denne typen plug-and-play løsning kan enkelt integreres med eksisterende infrastruktur som brukes av kollektivtrafikkoperatører, heter det i en pressemelding fra TCS.
Invisible Tickets startet hos ING, og har deretter blitt videreutviklet i samarbeid med TCS.
—TCS har dratt nytte av sin digitale ekspertise og dybdekunnskap innen flere domener, og fokusert på innovasjon i skjæringspunktet mellom industrier som kan transformere opplevelsen til forbrukere. Invisible Tickets er et flott eksempel på hva slags magi som oppstår når to likesinnede bedrifter og langvarige partnere kommer sammen for nyskapning. Vi er veldig spente på å ta den innovative løsningen vi har laget i samarbeid med ING til andre markeder og levere den samme sømløse opplevelsen til reisende verden over, sier Hemakiran Gupta, Head, Banking, Financial Services & Insurance – Continental Europe, TCS, i meldingen.