STOR ØKNING: Vipps hadde en stor økning i bruken i sommer. Smitteverntiltak med kontaktløs betaling er nok en viktig årsak. (Foto: Vipps pressefoto)

Vipps på snakkis-toppen

Tar førsteplassen i kåringen over årets positive snakkis i 2018.

Publisert Sist oppdatert

Vips så var vi i midten av februar, og 2018 er for lengst bak oss. Likevel drister vi oss til å ta et aldri så lite tilbakeblikk. 

YouGov BrandIndex har tatt tempen på den norske befolknings kjennskap og holdninger til forskjellige merkevarer i året som gikk, og en av kåringene går på kartlegging av hvilke merkevarer som har fått mest positiv omtale i Norge.

Denne rangeringen er utarbeidet ved hjelp av YouGov BrandIndex sin "Buzz-score" (positiv snakkis) blant nærmere 300 merkevarer i Norge.

Vipps x2

I 2018 var det Vipps som tok førsteplassen med en "buzz-score" på 29,0 foran Kiwi (score på 28,1) og og Finn.no (24,0 poeng).

Vipps er også de unges favoritt når det kommer til merkevarer. 

I tillegg til å ta tempen på buzzord, har YouGov også lansert en liste over hvilke merker det snakkes mest om (Word Of Mouth) blant alle de merkevarer, som de unge mellom 18-34 år har hørt noe positivt om.

Også her inntar Vipps førsteplassen. Da med en "WOM-score" på 76,8 prosent foran Netflix som får en score på 74,9 prosent. Spotify ligger på tredjeplass har en score på 68,4 prosent.

Du kan lese mer her og her